Splošni pogoji poslovanja
Splošno
Navedeni splošni pogoji poslovanja spletne trgovine www.kozmetika-martur.si (v nadaljevanju “MARTUR”) veljajo za sklepanje kupoprodajnih pogodb na daljavo, preko spletne strani podjetja Lipa – Invest podjetje za investicije in trgovino, M. Sobota d.o.o., Ulica Staneta Rozmana 16, 9000 Murska Sobota, matična številka 1122452000, davčna številka SI96399619.
Splošni pogoji poslovanja so sestavljeni v skladu z veljavno slovensko zakonodajo in Zakonom o varstvu potrošnikov (ZVPot). Spletno trgovino MARTUR, ki ponuja nakup kozmetičnih izdelkovprek spleta upravlja podjetje Lipa – Invest podjetje za investicije in trgovino, M. Sobota d.o.o. (v nadaljevanju “Ponudnik”), registrirano za opravljanje tovrstne prodaje. Splošni pogoji so javno objavljeni na vidnem mestu na spletni trgovini in so stalno dostopni na vseh straneh spletne trgovine. Ponudnik tudi pred nakupom izrecno opozarja na splošne pogoje ter zahteva, da se kupec pred nakupom z njimi seznani in se z njimi strinja. Če se kupec z njimi ne strinja, ne more opraviti nakupa. Ponudnik si pridržuje pravico, da kadar koli in brez predhodnega obvestila spremeni splošne pogoje v spletni trgovini. Spremembe začnejo veljati z dnem njihove objave. Vse spremembe splošnih pogojev so za uporabnike zavezujoče.
Opredelitev pojmov v spletni trgovini
V spletni trgovini uporabljamo naslednje pojme:
– Uporabnik spletne trgovine je oseba, ki spletno trgovino uporablja.
– Kupec v spletni trgovini je uporabnik, ki opravi nakup preko postopka nakupa. Kupec je lahko potrošnik ali pravna oseba. Če je kupec pravna oseba, se v polja za vpis podatkov o podjetju vnesejo osebni podatki zakonitega zastopnika pravne osebe. Zaradi izvajanja pravic na podlagi Zakona o varstvu potrošnikov je treba razlikovati med kupcem, ki je fizična oseba (potrošnik), in kupcem, ki je pravna oseba. Za kupce, ki so pravne osebe, ne veljajo določila ZVPot, ampak določila iz teh splošnih pogojev.
– Naročilo ali nakup so vsi izdelki, ki jih je kupec naročil v spletni trgovini.
Dostopnost informacij
Ponudnik se zavezuje, da bodo uporabniku vselej na voljo:
- podatki o identiteti Ponudnika (firma in njen sedež, matična in davčna številka);
- kontaktni podatki, ki uporabniku omogočajo hitro in učinkovito komunikacijo s Ponudnikom (naslov elektronske pošte, telefon ipd.);
- ključne informacije o izdelkih iz ponudbe spletne trgovine;
- informacije o cenah izdelkov;
- način, pogoji in stroški dostave izdelkov oz. izvršitve storitev, predvsem rok dostave;
- informacije o možnih načinih plačila;
- informacije o roku, v katerem je še možno odstopiti od pogodbe in pogojih za odstop;
- informacije o možnih načinih vračila izdelkov;.
Ponudba izdelkov, rok dobave in prevzem
Ponudnik si pridržuje pravico, da kadar koli in brez predhodnega obvestila spremeni ponudbo izdelkov v spletni trgovini. Vse slike poleg izdelkov so simbolične. Ponudnik (trgovec) bo naročene izdelke dostavil uporabniku (kupcu) v dogovorjenem roku. Dobavni rok naročila za izdelke na zalogi je praviloma 1-5 delovnih dni. Če izdelkov ni na zalogi in je rok dobave daljši od 14 delovnih dni, ponudnik o tem predhodno obvesti kupca z elektronskim sporočilom.
Uporabnik lahko ob oddaji nakupnega naročila določi naslednji način dostave oz. prevzema izdelkov:
- PO POŠTNEM POVZETJU: dostavo opravlja Pošta Slovenije. Dostavljalec bo paket uporabniku dostavil na izbrani naslov za dostavo. V primeru, da uporabnika na njem ob poskusu vročitve paketa ne bo, dostavljalec paket vrne v matično trgovino. Strošek redne dostave je enoten za celo Slovenijo.
- Izdelki bodo dostavljeni v ustrezni embalaži, ki bo zagotavljala zaupnost narave izdelka. Ponudnik si pridržuje pravico izbrati drugo dostavno službo, če bo s tem lahko naročilo izpolnil z nižjimi stroški.
Stroški dostave
Glede na višino zneska nakupa nudimo popuste pri dostavi. Stroški dostave paketa na dom so:
- za nakup nad 50,00 EUR ne zaračunavamo poštnine,
- za nakup do 50,00 EUR zaračunamo poštnino z DDV 3,00 EUR.
Načini plačila
Ponudnik uporabniku omogoča naslednji način plačila nakupa izdelkov iz spletne trgovine:
- po predračunu, ki je poslan na e-naslov kupca, plačilo je možno z nakazilom na TRR Ponudnika;
- ob dostavi, plačilo je možno izvesti neposredno dostavljalcu ob dostavi izdelkov.
Kupec pri plačilu predračuna navaja podatke iz omenjenega predračuna. Naročeni izdelki bodo odpremljeni takoj po prejetem plačilu. Dokler ni plačana celotna kupnina, ostane naročeno blago last ponudnika. V primeru plačila po predračunu se kupec sklicuje na naslednje podatke:
- Lipa – Invest podjetje za investicije in trgovino, M. Sobota d.o.o., Ulica Staneta Rozmana 16, 9000 Murska Sobota
- Banka Intesa Sanpaolo d.d., IBAN SI56 1010 0005 4163 922
- Kot referenco vpišete številko naročila.
Cene
Vse cene so v evrih (EUR) in vključujejo davek na dodano vrednost (DDV), ne zajemajo pa stroškov dostave oziroma poštnine. Pri nakupu veljajo cene in popusti v trenutku oddaje naročila. Roki veljavnosti akcijskih cen so navedeni v spletni trgovini. Akcijske cene oz. posebni popusti, veljavni ob nakupu, se ob oddaji naročila samodejno upoštevajo in jih ni treba posebej uveljavljati. Če se akcijska cena ali popust zaradi kakršnega koli razloga ob končnem obračunu v sistemu ne upošteva, mora uporabnik ponudnika o tem predhodno obvestiti in zahtevati popravek obračuna ali odpravo napake v ceni. Če kupec poravna znesek, ki je bil končno obračunan brez določenega popusta ali akcijske cene, se šteje, da je konkludentno (molče) sprejel ceno iz končnega obračuna in pri ponudniku ne uveljavlja naknadnega ugovora. Ponudnik se lahko kljub temu, glede na posamezne okoliščine, po lastni presoji odloči, da kupcu povrne razliko v ceni ali mu izda dobropis za prihodnje nakupe v spletni trgovini. Navedene cene veljajo le za nakupe v spletni trgovini. Pridržujemo si pravico do dnevnih sprememb cen izdelkov v spletni trgovini brez predhodnega obvestila.
Postopek nakupa
Preprosti koraki za oddajo naročila:
- Izberite želeni izdelek in ga s klikom na gumb »Dodaj v košarico« dodajte v košarico.
- V košarici si lahko ogledate seznam izbranih izdelkov, spreminjate količino, preračunate ceno na spremenjeno količino ali odstranite izdelek iz košarice.
- Ko imate v nakupovalni košarici vse izdelke, ki jih želite naročiti, kliknite na gumb »Nadaljuj na blagajno«.
- V koraku “Zaključek nakupa” sledi vpis podatkov plačnika. Vpišite vse zahtevane kontaktne podatke, če ste davčni zavezanec tudi ID za DDV. Izberite način plačila.
- Sledi potrditev naročila. Preverite vpisane podatke za dostavo in plačilo. Če se z vpisanimi podatki strinjate, potrdite naročilo s klikom na gumb »Kupite sedaj«.
- Vaše naročilo bo s potrditvijo naročila oddano, na elektronski naslov boste dobili sporočilo o uspešni oddaji naročila.
Tehnični koraki, ki vodijo do sklenitve kupoprodajne pogodbe
V postopku nakupa so uporabniku (kupcu) na voljo naslednji tehnični koraki:
- iskanje posameznega izdelka v ponudbi izdelkov v spletni trgovini;
- izbor izdelka za nakup;
- dodajanje izbranega izdelka za nakup v nakupovalno košarico;
- določitev količine izdelka za nakup v nakupovalni košarici;
- pregled cene izbranega izdelka v izbrani količini, vključno z obračunanim davkom, če se ta obračuna;
- izbor načina dostave izdelka;
- izbor načina plačila: ob dostavi ali z nakazilom na TRR Ponudnika;
- pregled naročila z obračunanimi stroški dostave, če se ti obračunajo, ter seznanitev, da z oddajo naročila nastane obveznost plačila podjetju, potrditev in oddaja naročila, ter s tem zaključek nakupa.
Tehnološka sredstva, ki omogočajo prepoznavanje in popravljanje napak pred oddajo naročila
Pred oddajo naročila je uporabniku (kupcu) omogočeno, da enostavno in brez težav:
- pregleda, katere izdelke je izbral in dodal v nakupovalno košarico;
- pregleda ceno posameznega izdelka, skupno ceno vseh izbranih izdelkov ter njihovo količino;
- spreminja izbrano količino posameznega izdelka in izračuna novo ceno tako spremenjene količine;
- odstranjuje izbrane izdelke, ki jih ne želi kupiti, iz nakupovalne košarice ter
- spreminja izbrani način plačila ter pregleduje in potrjuje posamezne spremembe naročila.
Potrditev naročila
V spletni trgovini MARTUR je izdelke mogoče naročiti 24 ur na dan, 7 dni v tednu. Izdelke je mogoče naročiti le v slovenskem jeziku, dostavljajo pa se na območju Republike Slovenije. Naročilo lahko izvede fizična ali pravna oseba. Če nakup opravi pravna oseba, je treba izpolniti dodatna podatkovna polja za identifikacijo pravne osebe in odgovorne osebe pravne osebe. Naročilo postane veljavno s trenutkom, ko ga kupec odpošlje. Z oddajo naročila se kupec strinja z vsemi pogoji nakupa in se zavezuje k plačilu. Po oddaji naročila uporabnik (kupec) od ponudnika po elektronski pošti prejme obvestilo o sprejetju naročila ter obvestilo o pogodbenih določilih. Uporabnik (kupec) po oddaji naročila ne more spreminjati, ima pa možnost odstopa od nakupa. Če izdelka ni na zalogi, Ponudnik o tem kupca obvesti takoj po oddanem naročilu in mu povrne morebitne stroške, ki so že nastali iz tega razloga. Ponudnik lahko za preverjanje podatkov ali zagotavljanje točnosti dobave tudi kontaktira uporabnika (kupca) na sporočeno kontaktno telefonsko številko.
Odprema blaga
Ponudnik v dogovorjenem roku naročene izdelke pripravi in odpošlje. V elektronskem sporočilu Ponudnik obvesti kupca o pravici do odstopa od pogodbe in načinu izvrševanja te pravice ter navede naslov, kamor lahko kupec pošlje svoje ugovore, pripombe, zahtevke in izjave. Naročeni izdelki bodo odpravljeni po prejetem plačilu (v kolikor je izbrano plačilo preko predračuna).
Račun
Račun, ki ga izda ponudnik (trgovec) ob potrošnikovem nakupu, potrošniku služi kot dokazilo o opravljenem nakupu. Račun potrošniku omogoča reklamacijo izdelkov, odstop od kupoprodajne pogodbe ter vračilo nepoškodovanih, neuporabljenih izdelkov (v nezmanjšani količini) potrošniku. V primeru, da ponudnik izdelke sprejme nazaj, račun omogoča tudi vračilo kupnine.
Kupoprodajna pogodba
Ponudnik uporabniku, ki kupi izdelek iz spletne trgovine, izda račun v pisni obliki. Kupoprodajna pogodba je sklenjena v slovenskem jeziku.
Pravica do odstopa od nakupa, vračilo izdelkov
Za odstop od pogodbe veljajo določila splošnih pogojev in veljavna zakonska določila. Za odstop od pogodbe se uporablja 43. člen Zakona o varstvu potrošnikov, ki določa: “Pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, ima potrošnik pravico, da v štirinajstih dneh podjetju sporoči, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev.”
Uporabnik (kupec) ima pravico, da v štirinajstih (14) dneh od dne prevzema naročenih izdelkov ponudniku na kontaktni elektronski naslov info@kozmetika-martur.si sporoči, da odstopa od kupoprodajne pogodbe, pri čemer mu ni potrebno navesti razloga za takšno odločitev. Vrnitev kupljenih izdelkov Ponudniku v roku za odstop od kupoprodajne pogodbe šteje za sporočilo o odstopu. Edini strošek, ki zaradi odstopa od kupoprodajne pogodbe bremeni uporabnika (kupca), je strošek vračila izdelkov Ponudniku (trgovcu) na naslov Lipa – Invest podjetje za investicije in trgovino, M. Sobota d.o.o., Ulica Staneta Rozmana 16, 9000 Murska Sobota. Ponudnik bo kupnino vrnil najpozneje v 15-ih dneh po prejemu sporočila o odstopu od naročila. Če je potrošnik blago že prejel in od naročila odstopi, mora blago nepoškodovano in v nezmanjšani količini poslati ponudniku v 15-ih dneh po poslanem sporočilu o odstopu od naročila. Ponudniku ni treba sprejeti blaga in s tem odstopa kupca od pogodbe (ter posledično vračila kupnine), če sta blago ali njegova embalaža poškodovana ali se je njegova količina zmanjšala. Izdelki morajo biti nerabljeni, nepoškodovani in v originalni, nepoškodovani in nepolepljeni embalaži skupaj s priloženo kopijo originalnega računa.
Pravica do odstopa od pogodbe skladno s 43. č. členom zakona o varstvu potrošnikov:
(1) Za pogodbe, sklenjene na daljavo, se po tem zakonu štejejo pogodbe o dobavi blaga ali opravljanju storitev, vključno s finančnimi storitvami, ki so sklenjene med podjetjem in potrošnikom na podlagi organiziranega programa za ponujanje blaga ali storitev na daljavo, ki ga vodi podjetje in ki za namen sklenitve uporablja izključno enega ali več sredstev za komunikacijo na daljavo, vse do takrat in vključno s trenutkom, ko je pogodba sklenjena.
(2) Sredstva za komuniciranje na daljavo so tista sredstva komunikacije, ki omogočajo sklenitev pogodbe tako, da ni potrebna istočasna fizična prisotnost pogodbenih strank.
(3) Sredstva za komuniciranje na daljavo so zlasti: pisemske pošiljke in druge tiskovine, katalogi, telefonski pogovori, oglaševanje v tisku z naročilnico, televizijska prodaja, faksimile naprava, elektronska pošta in svetovni splet oziroma internet.
43.a člen
(1) Določila tega zakona o pogodbah, sklenjenih na daljavo, se ne uporabljajo za:
1. pogodbe o gradnji in prodaji nepremičnin ter pogodbe o drugih pravicah na nepremičninah razen oddaje v najem;
2. pogodbe o časovnem zakupu nepremičnin, ki so urejene z določbami od 59. do 60.e člena tega zakona;
3. pogodbe o prodaji hrane, pijače ali drugega blaga, ki je namenjeno vsakodnevni porabi in ga potrošniku na dom, njegovo prebivališče ali njegovo delovno mesto dobavljajo prodajalci;
4. pogodbe o nastanitvi, prevozu, gostinskih storitvah, dobavi hrane in pijače, obisku prireditev in storitvah za prosti čas, kjer se podjetje zaveže, da bo izpolnilo svojo obveznost v točno določenem trenutku ali v točno določenem roku;
5. pogodbe, ki so sklenjene:
– s pomočjo prodajnih avtomatov;
– z operaterji telekomunikacij ob uporabi javnih telefonskih govorilnic;
– na javni dražbi.
(2) Pri pogodbah o finančnih storitvah, ki obsegajo začetni sporazum o storitvi, temu pa sledijo zaporedni posli ali niz ločenih poslov iste vrste, se določbe tega zakona uporabljajo samo za začetni sporazum. Kadar začetnega sporazuma ni, zaporedni ali ločeni posli pa so iste vrste, opravljeni v določenem času med istimi pogodbenimi strankami, se določbe 43.b in 43.c člena uporabljajo samo pri prvem poslu. Kadar pa se posel iste vrste ne opravlja več kot eno leto, velja naslednji posel za prvega v novem nizu poslov.
43.b člen
(1) Pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, mora potrošnik dobiti v času, ki je primeren glede na sredstvo komunikacije, najkasneje pa preden ga zavezuje pogodba ali ponudba, naslednje podatke:
1. firmo in sedež podjetja;
2. bistvene lastnosti blaga ali storitve, vključno z najkrajšim rokom trajanja pogodbe, če je predmet pogodbe trajna ali ponavljajoča se izpolnitev;
3. ceno blaga ali storitve, vključno z vsemi davki in drugimi dajatvami;
4. morebitne stroške dostave;
5. podrobnejšo ureditev plačila ter načina in roka dobave ali izpolnitve;
6. opis pravice do odstopa od pogodbe v skladu s 43.č členom tega zakona; v primerih, ko potrošnik v skladu s 43.č členom nima pravice do odstopa mora biti o tem izrecno obveščen;
7. stroške, povezane z uporabo komunikacijskega sredstva, če se ti stroški razlikujejo od običajne osnovne tarife, ki jo potrošnik običajno plačuje;
8. rok veljavnosti ponudbe, še posebej cene.
(2) V primeru, da gre za sklenitev pogodbe v okviru storitev informacijske družbe, morajo biti, poleg podatkov, navedenih v prejšnjem odstavku, in podatkov, navedenih v tretjem odstavku 2. člena, pred sklenitvijo pogodbe potrošniku na voljo naslednji podatki:
1. točna navedba tehničnih korakov, ki vodijo do sklenitve pogodbe;
2. navedba ali bo sklenjena pogodba shranjena pri podjetju in na kakšen način bo možen dostop do nje;
3. navedba tehnoloških sredstev, ki omogočajo prepoznavanje in popravljanje napak pred oddajo naročila;
4. jeziki, v katerih je možno skleniti pogodbo.
(3) V vsakem primeru pa je podjetje, razen če se pogodba sklene izključno z izmenjavo elektronske pošte ali primerljivih posameznih sporočil, dolžno potrošniku, takoj po prejemu naročila, potrditi naročilo, in sicer v elektronski obliki ter posredovati pogodbena določila v obliki, ki zagotavlja njihovo hranjenje in kasnejšo uporabo.
(4) Podatki iz tega člena, katerih komercialni namen mora biti jasno izražen, morajo biti predstavljeni jasno in nedvoumno ter na način, ki je primeren glede na sredstvo komuniciranja na daljavo, pri tem pa je treba upoštevati načelo vestnosti in poštenja ter načelo varstva oseb, ki po zakonodaji držav članic niso poslovno sposobne.
(5) V primeru, da gre za sklenitev pogodbe o finančnih storitvah, mora potrošnik poleg podatkov iz prvega odstavka dobiti tudi naslednje podatke:
1. opis glavnih značilnosti finančne storitve;
2. glavno poslovno dejavnost podjetja in vse naslove, ki so pomembni v poslovnem odnosu med potrošnikom in ponudnikom;
3. identiteto in naslov morebitnega zastopnika podjetja v državi članici, kjer ima potrošnik stalno prebivališče, ter identiteto, naslov in funkcijo morebitne tretje osebe, ki poklicno sodeluje v poslu, pa ni ponudnik;
4. če je podjetje vpisano v sodni ali drug javni register, register, v katerega je vpisano, z navedbo vpisne številke ali druge enakovredne oznake;
5. če je za dejavnost podjetja potrebno posebno dovoljenje, podatke o ustreznem nadzornem organu;
6. skupno ceno, ki jo mora za finančno storitev potrošnik plačati podjetju, vključno z vsemi provizijami, taksami in izdatki ter vsemi davki, ki jih podjetje odvede pri opravi storitve, ali, če natančne cene ni mogoče navesti, osnovo za njen izračun, ki potrošniku omogoča preverjanje cene;
7. po potrebi ustrezno opozorilo, da je finančna storitev povezana z instrumenti, ki so zaradi svojih posebnih lastnosti ali postopkov za izvedbo obremenjeni s posebnim tveganjem ali pa je njihova cena podvržena nihanjem na finančnih trgih, na katere ponudnik nima vpIiva, kot tudi opozorilo, da pretekli donosi niso kazalec prihodnjih donosov;
8. opozorilo glede možnosti obstoja dodatnih davkov in/ali stroškov, ki jih ne odvede ali zaračuna ponudnik;
9. podatke o morebitnem znesku, ki ga mora potrošnik plačati v primeru odstopa od pogodbe na podlagi petega odstavka 43.d člena;
10. podatke o tem, ali je potrošniku dostopen mehanizem za izvensodno reševanje sporov in opis morebitnih pogojev za dostop do tega mehanizma;
11. pogodbeno določilo glede prava, ki se uporablja za pogodbo, sklenjeno na daljavo.
43.c člen
(1) Podjetje mora potrošniku v primernem času zagotoviti na primernem trajnem nosilcu podatkov podatke iz prejšnjega člena tega zakona vendar najkasneje ob dobavi blaga ali začetku opravljanja storitve, če mu ti podatki niso bili dani na takšen način že prej.
(2) V roku iz prejšnjega odstavka mora podjetje zagotoviti še:
1. pisno obvestilo o pravici do odstopa od pogodbe iz 43.č člena tega zakona ter o načinu in pogojih izvrševanja te pravice oziroma pisno obvestilo, da potrošnik v primerih iz petega odstavka 43.č člena te pravice nima;
2. naslov, kamor lahko potrošnik pošlje svoje ugovore, pripombe, zahtevke in izjave;
3. podatke o servisni službi in veljavnih garancijskih pogojih;
4. pogoje za odpoved pogodbe pri pogodbah, sklenjenih za nedoločen čas, oziroma pri pogodbah, sklenjenih za čas daljši od enega leta.
(3) V primeru pogodbe o finančnih storitvah morajo biti potrošniku podatki iz prejšnjega člena ter podatki o vseh pogodbenih pogojih zagotovljeni na primernem trajnem nosilcu podatkov že v času, preden potrošnika zavezuje pogodba ali ponudba. Izjemoma lahko podjetje izpolni svojo obveznost iz tega odstavka takoj po sklenitvi pogodbe, če je bila pogodba na potrošnikovo željo sklenjena z uporabo sredstva za komuniciranje na daljavo, ki ne omogoča predložitve podatkov in pogodbenih pogojev v navedeni obliki.
(4) Potrošnik lahko kadarkoli v času pogodbenega odnosa zahteva predložitev pogodbenih pogojev na papirju. Poleg tega ima potrošnik pravico do spremembe sredstva za komuniciranje na daljavo, razen če je to nezdružljivo s sklenjeno pogodbo ali vrsto finančne storitve.
(5) Določbi prvega in drugega odstavka se ne uporabljata za storitve, ki se opravijo neposredno preko sredstva za komuniciranje na daljavo, če gre za enkratno storitev, ki jo zaračunava operater komunikacijskega sredstva. Tudi v tem primeru pa ima potrošnik pravico dobiti točen naslov, kamor lahko pošlje svoje pritožbe.
(6) Za primeren trajni nosilec podatkov velja tisti nosilec podatkov, ki potrošniku omogoča shranjevanje nanj naslovljenih podatkov tako, da so mu dostopni za kasnejšo uporabo v obdobju, primernem glede na namen podatkov, in ki omogoča nespremenjeno predstavitev shranjenih podatkov. Primerna oblika je predvsem pisno obvestilo.
43.č člen
(1) Pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, ima potrošnik pravico, da v petnajstih dneh podjetju sporoči, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Pri pogodbah o življenjskem zavarovanju, sklenjenih na daljavo in pogodbah sklenjenih na daljavo, ki zadevajo osebna pokojninska zavarovanja, je ta rok 30 dni. Šteje se, da je sporočilo pravočasno, če je pošiljka oddana v roku.
(2) Če je podjetje v celoti izpolnilo obveznost iz 43.c člena tega zakona, teče rok za uveljavljanje pravice iz prvega odstavka tega člena pri dobavi blaga od dneva, ko je potrošnik sprejel blago, pri opravljanju storitev pa z dnem sklenitve pogodbe ali z dnem, ko je podjetje izpolnilo to obveznost, če je bila ta obveznost izpolnjena po sklenitvi pogodbe.
(3) Če podjetje izpolni svojo obveznost iz 43.c člena po dobavi blaga, začne teči petnajstdnevni rok za odstop od pogodbe naslednji dan po dnevu izpolnitve te obveznosti, če še ni pretekel rok treh mesecev iz naslednjega odstavka.
(4) Če podjetje ni v celoti izpolnilo obveznost iz 43.c člena tega zakona, traja rok za odstop od pogodbe tri mesece. Ta rok začne teči pri dobavi blaga od dneva, ko je potrošnik sprejel blago, pri opravljanju storitev pa z dnem sklenitve pogodbe. S potekom tega roka ugasne pravica potrošnika, da od pogodbe odstopi.
(5) Razen če sta se pogodbeni stranki dogovorili drugače, potrošnik nima pravice do odstopa od pogodbe iz prvega odstavka tega člena:
1. pri pogodbah, katerih predmet je blago ali storitve, katerih vrednost je odvisna od nihanj na finančnih trgih, na katere podjetje nima nobenega vpliva in ki lahko nastopijo v roku odstopa od pogodbe, kot npr. pri pogodbah o storitvah v zvezi z devizami, instrumenti denarnega trga, prenosljivimi vrednostnimi papirji, deleži v kolektivnih naložbenih podjemih, finančnimi terminskimi pogodbami, vključno z enakovrednimi instrumenti z gotovinskim plačilom, terminskimi pogodbami o obrestni meri, obrestnimi in valutnimi zamenjavami ter zamenjavami na podlagi delnic ali delniškega indeksa, ter opcijami za nakup ali prodajo kateregakoli navedenega instrumenta, vključno z enakovrednimi instrumenti z gotovinskim plačilom;
2. pri pogodbah, katerih predmet je blago, ki je bilo izdelano po natančnih navodilih potrošnika, ki je bilo prilagojeno njegovim osebnim potrebam, ki zaradi svoje narave ni primerno za vračilo, ki je hitro pokvarljivo ali kateremu je že potekel rok uporabe;
3. pri pogodbah o dobavi avdio ali video posnetkov ali računalniških programov, če je potrošnik odprl varnostni pečat;
4. pri pogodbah o dobavi časopisov, revij in periodičnih publikacij;
5. pri pogodbah za igre na srečo in storitvah loterije;
6. pri zavarovalnih pogodbah za potovanje in prtljago ali podobnih kratkoročnih zavarovalnih pogodbah z veljavnostjo, krajšo od enega meseca.
(6) Edini strošek, ki bremeni potrošnika v zvezi z odstopom od pogodbe, je neposreden strošek vračila blaga, razen v primeru iz petega odstavka naslednjega člena.
43.d člen
(1) Če je potrošnik v primeru iz prejšnjega člena tega zakona odstopil od pogodbe, mu mora podjetje vrniti vsa opravljena plačila.
(2) Vračilo plačil mora podjetje opraviti takoj, ko je to mogoče, najkasneje pa v petnajstih dneh po prejemu sporočila o odstopu od pogodbe. Če podjetje zamudi z vračilom plačil, mora potrošniku poleg zakonitih zamudnih obresti plačati še eno desetino prejetih plačil za vsakih dopolnjenih trideset dni zamude pri vračilu.
(3) Če je potrošnik blago že prejel in od pogodbe odstopi, mora blago nepoškodovano in v nespremenjeni količini odposlati podjetju v petnajstih dneh po sporočilu iz prvega odstavka 43.č člena tega zakona, razen če je blago uničeno, pokvarjeno, izgubljeno ali se je njegova količina zmanjšala, ne da bi bil za to kriv potrošnik.
(4) Vrnitev prejetega blaga podjetju v roku za odstop od pogodbe se šteje za sporočilo o odstopu od pogodbe.
(5) Če je potrošnik odstopil od pogodbe o finančnih storitvah, lahko podjetje od njega zahteva plačilo storitve, ki jo je zanj dejansko opravilo. Izpolnjevanje pogodbe se lahko začne šele s potrošnikovim soglasjem. Plačilo mora biti sorazmerno obsegu že opravljene storitve v primerjavi s celotno pogodbo in ne sme pomeniti pogodbene kazni. Podjetje lahko zahteva od potrošnika plačilo le, če dokaže, da je bil potrošnik o njem ustrezno obveščen v skladu z 9. točko petega odstavka 43.b člena tega zakona.
43.e člen
(1) Podjetje mora izpolniti svoje obveznosti iz pogodbe v roku trideset dni od sklenitve pogodbe, razen če se stranki nista dogovorili drugače.
(2) Če podjetje ne more izpolniti svoje obveznosti, ker blago ni na razpolago ali ker ni pogojev za opravljanje storitve, mora podjetje o tem takoj obvestiti potrošnika in mu vrniti vsa opravljena plačila. Za vračilo plačil se uporablja določba drugega odstavka 43.d člena tega zakona.
43.f člen
Če se v zvezi s pogodbo sklenjeno na daljavo, zlorabi potrošnikova plačilna ali kreditna kartica, ima potrošnik, v primeru da transakcija še ni bila opravljena, pravico do preklica plačila pri podjetju, registriranem in pristojnem za opravljanje transakcije. V primeru, da je transakcija že opravljena ima potrošnik pravico zahtevati vračilo zneska od podjetja, kateremu je bil znesek nakazan.
43.g člen
Dokazno breme glede izpolnjevanja obveznosti podjetja v zvezi z obveščanjem potrošnika ter s potrošnikovim soglasjem za sklenitev pogodbe, kadar je to primerno, pa tudi za izpolnitev pogodbe, je na strani podjetja.
Reklamacija
Ponudnik odgovarja za stvarne napake kupljenih izdelkov v spletni trgovini ter zagotavlja reklamacijo izdelkov v skladu z veljavno zakonodajo Republike Slovenije. Kupec lahko izdelek reklamira, če izdelek nima lastnosti, ki jih je trgovec izrecno zagotavljal, če je trgovec poslal napačne izdelke, izdelke v napačni količini ali izdelki kako drugače odstopajo od kupčevega naročila. Kupec lahko prijavi reklamacijo na e-naslov info@kozmetika-martur.si ali na kontaktno telefonsko številko: 051 202 851, vrnjenemu blagu pa mora priložiti kopijo originalnega računa. Ponudnik bo v 5-ih delovnih dneh po pisnem sporočilu kupca potrdil prejem reklamacije in ga obvestil kako bo potekal postopek obravnave reklamacije. Trgovec bo vsako reklamacijo ali pritožbo obravnaval v skladu z določili Zakona o varstvu potrošnikov.
(1) Prodajalec mora potrošniku izročiti blago v skladu s pogodbo in odgovarja za stvarne in pravne napake svoje izpolnitve.
(2) Napaka je stvarna: 1. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet; 2. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana; 3. če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane; 4. če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
(3) Primernost blaga za normalno rabo se presoja glede na običajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnihkoli prodajalčevih izjav o značilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem.
(4) Za odgovornost za stvarne in pravne napake se uporabljajo določbe zakona, ki ureja obligacijska razmerja, če ta zakon ne določa drugače.
37.a člen
(1) Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita.
(2) Potrošnik mora v obvestilu o napaki natančneje opisati napako in prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda.
(3) Obvestilo o napaki lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno, o čemer mu prodajalec mora izdati potrdilo, ali ga pošlje v prodajalno, kjer je bila stvar kupljena, ali pa zastopniku prodajalca, s katerim je sklenil pogodbo.
37.b člen
(1) Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena.
(2) Če je predmet pogodbe med prodajalcem in potrošnikom rabljena stvar, ne odgovarja prodajalec za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mine leto dni, odkar je bila stvar izročena.
(3) Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.
37.c člen
(1) Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da: – odpravi napako na blagu ali – vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali – blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali – vrne plačani znesek.
(2) V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti iz prejšnjega odstavka tega člena.
(3) Pravice potrošnika iz prvega odstavka ugasnejo s potekom dveh let od dneva, ko je o stvarni napaki obvestil prodajalca.
Politika zasebnosti
Namen te politike je seznaniti obiskovalce spletne strani o varovanju njihove zasebnosti v spletni trgovini MARTUR. Zasebnost uporabnikov varujemo:
- z zagotavljanjem anonimnega obiskovanja naše spletne strani,
- z varnostnimi ukrepi, ki ustrezajo najnovejšemu stanju tehnike.
Podatke potrošnikov (kupcev in obiskovalcev spletne strani) na spletni strani zbiramo, obdelujemo in uporabimo le v primeru izrecnega predhodnega soglasja potrošnika. Brez pridobljenega izrecnega soglasja ne bomo samodejno zbirali, obdelovali ali uporabljali osebnih podatkov. Odločitev o tem, katere informacije o obisku nam želite zaupati, v celoti prepuščamo vam.
Varstvo osebnih podatkov
Splošno
Podatki, ki jih uporabnik posreduje prek košarice, kontaktnih obrazcev v spletni trgovini ali kako drugače (prek e-pošte, telefona idr.), so zaupni in se obravnavajo v skladu z veljavno slovensko zakonodajo. Ponudnik jih bo varoval ter preprečeval njihovo zlorabo. Osebni podatki bodo uporabljeni le za namene, za katere je uporabnik dal svoje soglasje. Za varovanje osebnih podatkov pa je odgovoren tudi uporabnik, tako da poskrbi za varnost svojega predala elektronske pošte, za varnost svoje računalniške in tel. naprave pred virusi in zlonamerno programsko opremo z ustreznimi programskimi zaščitami računalnika in drugih naprav ter v primeru registracije za varnost svojega uporabniškega imena in gesla.
Pravice potrošnikov (kupcev in obiskovalcev spletne strani) v zvezi z osebnimi podatki
Vaše pravice potrošnikov v zvezi z osebnimi podatki so:
- pravica do dostopa;
- pravica do dopolnitve, popravka, blokiranja, izbrisa in omejitve obdelave;
- pravica do preklica dane osebne privolitve za obdelavo osebnih podatkov brez vpliva na zakonitost obdelave podatkov, ki se je na podlagi privolitve izvajala do njenega preklica.
Zgornje pravice potrošnik (obiskovalec, kupec) uveljavi tako, da s pisno zahtevo, poslano na elektronski naslov: info@kozmetika-martur.si ali na sedež podjetja Lipa – Invest podjetje za investicije in trgovino, M. Sobota d.o.o., Ulica Staneta Rozmana 16, 9000 Murska Sobota zahteva dostop, dopolnitev, popravek, blokiranje ali izbris osebnih podatkov, ki se obdelujejo v zvezi z njim.
Upravljavec osebnih podatkov
Upravljavec osebnih podatkov, ki nam jih potrošnik (kupec) posreduje je Lipa – Invest podjetje za investicije in trgovino, M. Sobota d.o.o., ki z osebnimi podatki ravna skladno s svojimi zakonskimi obveznostmi.
Podatki o upravljavcu:
Naziv: Lipa – Invest podjetje za investicije in trgovino, M. Sobota d.o.o.
Naslov: Ulica Staneta Rozmana 16
Poštna številka in kraj: 9000 Murska Sobota
Matična številka: 1122452000
Spletna stran: www.kozmetika-martur.si
E-pošta: info@kozmetika-martur.si
Lipa – Invest podjetje za investicije in trgovino, M. Sobota d.o.o. lahko obdeluje osebne podatke, ki jih pridobi od vas, predvsem kadar:
- uporabljate našo spletno stran,
- uporabljate naše storitve,
- stopite v stik z nami,
- sodelujete v naših nagradnih igrah,
- sodelujete v naših promocijah,
- nakupujete v naši spletni trgovini.
Lipa – Invest podjetje za investicije in trgovino, M. Sobota d.o.o. od obiskovalcev svojih trgovin zbira samo tiste podatke, ki jih dobi prostovoljno in od uporabnikov ne zahteva podatkov, ki bi bili pogoj za nakup ali obiskovanje njenih spletnih strani.
Kdo obdeluje osebne podatke uporabnika?
Uporabnikove osebne podatke obdelujejo:
- zaposleni v Lipa – Invest podjetje za investicije in trgovino, M. Sobota d.o.o. na tistih delovnih mestih na katerih je potrebna obdelava osebnih podatkov posameznikov zaradi narave njihovih nalog,
- pristojni državni organi in nosilci javnih pooblastil v okviru izvajanja zakonskih pristojnosti,
- pogodbeni obdelovalci Lipa – Invest podjetje za investicije in trgovino, M. Sobota d.o.o., ki izpolnjujejo zahteve Lipa – Invest podjetje za investicije in trgovino, M. Sobota d.o.o. v zvezi z obdelavo osebnih podatkov posameznikov in s katerimi ima Lipa – Invest podjetje za investicije in trgovino, M. Sobota d.o.o. podpisane ustrezne pogodbe o obdelavi osebnih podatkov posameznikov,
- morebitne druge osebe, kadar imajo zakonsko podlago za pridobitev in obdelavo osebnih podatkov.
Obdelava osebnih podatkov, ki jih obdelujemo, ko uporabnik nakupuje v naši spletni trgovini
Namen obdelave osebnih podatkov je zgolj to, da vam izdelke, ki ste jih v spletni trgovini kupili dostavimo na željeni naslov. Osebne podatke obdelujemo na podlagi uporabnikove izrecne privolitve. Osebni podatki, ki jih obdelujemo so: ime in priimek, elektronska pošta, datum registracije, IP. Uporabnikovih osebnih podatkov ne posredujemo nikomur. V stik z njimi bodo prišli zgolj pogodbeni obdelovalci osebnih podatkov Lipa – Invest podjetje za investicije in trgovino, M. Sobota d.o.o.. Uporabnikove osebne podatke bomo obdelovali zgolj toliko časa, kolikor je potrebno za dosego namena, zaradi katerega so bili zbrani oziroma do uporabnikovega preklica. Po tem času oz. po vašem preklicu jih bo Lipa – Invest podjetje za investicije in trgovino, M. Sobota d.o.o., v skladu z zakonodajo, trajno uničil.
Posameznik ima v zvezi z obdelavo njegovih osebnih podatkov naslednje pravice:
- pravica do vpogleda in popravka,
- pravica do blokiranja,
- pravica do izbrisa ali omejitev obdelave vaših osebnih podatkov,
- pravica do podaje ugovora zoper obdelavo vaših osebnih podatkov.
Kot uporabnik boste vse vaše pravice boste najlažje uveljavili tako, da nam posredujete svojo zahtevo na: info@kozmetika-martur.si.
Obdelava osebnih podatkov, ki jih obdelujemo, ko uporabnik sodeluje v nagradnih igrah
Uporabnikove osebne podatke obdelujemo zgolj zato, da ga lahko po izvedenem žrebu v primeru, da je izžreban in tako upravičen do nagrade kontaktiramo. V primeru, da je uporabnik izžreban bomo njegovo ime in priimek objavili na naših družbenih omrežjih. Osebne podatke obdelujemo na podlagi uporabnikove izrecne privolitve. Osebni podatki, ki jih obdelujemo so: ime in priimek, naslov kjer posameznik živi, telefonska številka in naslov elektronske pošte ter v primeru, da je vrednost nagrade takšna, da v skladu z zakonodajo z davčnega področja nastane obveznost posredovanja podatkov o prejemniku nagrade, v primeru, če je uporabnik izžreban, tudi davčno številko. Uporabnikovih osebnih podatkov ne posredujemo nikomur razen v primeru, da zakon tako zahteva. Uporabnikove osebne podatke bomo obdelovali zgolj toliko časa, kolikor je potrebno za dosego namena, zaradi katerega so bili zbrani. V primeru, da je uporabnik prejel nagrado, bomo njegove podatke hranili skladno z zakonodajo z davčnega področja. Po tem času jih bo Lipa – Invest podjetje za investicije in trgovino, M. Sobota d.o.o. trajno izbrisal.
Posameznik ima v zvezi z obdelavo njegovih osebnih podatkov naslednje pravice:
- pravica do vpogleda in popravka,
- pravica do blokiranja,
- pravica do izbrisa ali omejitev obdelave vaših osebnih podatkov,
- pravica do podaje ugovora zoper obdelavo vaših osebnih podatkov.
Kot uporabnik boste vse vaše pravice boste najlažje uveljavili tako, da nam posredujete svojo zahtevo na: info@kozmetika-martur.si.
Družbena omrežja
Sodelovanje in objave na družbenih omrežjih so prostovoljne, a nadvse dobrodošle. Vljudno vas prosimo, da pri sodelovanju uporabljate spoštljiv in prijazen način komuniciranja z drugimi uporabniki družbenih omrežij.
Spletna trgovina MARTUR uporablja naslednja družbena omrežja:
Družbeno omrežje Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100073150506190
Družbeno omrežje Instagram: https://www.instagram.com/kozmetikamartur/?hl=en
Odgovornost
Ponudnik ne prevzema odgovornosti za morebitne posledice pri uporabi spletne trgovine in vanje vključenih vsebin. Ponudnik si prizadeva predstaviti čim bolj točne in posodobljene podatke, pri čemer pa ne izključuje morebitnih nenamernih napak glede cen, dobavnih rokov, opisov izdelkov ipd. v spletni trgovini in zanje ne prevzema nobene odškodninske ali druge odgovornosti. Ponudnik spoštuje vestno in pošteno poslovno prakso, od kupca pa pričakuje, da bo pregledal končni obračun pred njegovim plačilom in ga v primeru nepravilnosti na to predhodno opozoril. Kupca zavezuje odgovornost pri pravnem prometu, ki nastane ob plačilu kupnine, s čimer konkludentno prizna pravilnost končnega obračuna in naročenega blaga. Fotografije izdelkov so simbolične in morda ne odražajo dejanskega stanja.
Pritožbe, spori in uporaba prava
Ponudnik spoštuje veljavne predpise s področja varstva potrošnikov in ima vzpostavljen sistem obravnavanja pritožb. V primeru težav lahko uporabnik (kupec) kontaktira ponudnika na tel. št. 051 202 851 ali pritožbo odda na elektronski poštni naslov info@kozmetika-martur.si. Trgovec si bo prizadeval po svojih najboljših močeh rešiti morebitne spore. Če sporazumna rešitev spora ne bo dosežena, je za reševanje vseh sporov med ponudnikom in uporabnikom (kupcem) pristojno izključno krajevno stvarno pristojno sodišče v Ljubljani. Za Splošne pogoje poslovanja in za vse spore med ponudnikom in uporabnikom (kupcem) velja in se uporablja slovensko materialno in procesno pravo.
Spremembe splošnih pogojev poslovanja
Ponudnik lahko v primeru sprememb predpisov, ki urejajo poslovanje spletnih trgovin, varstvo podatkov ter druga področja, ki so v zvezi s poslovanjem njegove spletne trgovine in v primeru sprememb lastne poslovne politike spreminja in dopolnjuje te Splošne pogoje poslovanja, o čemer bo vsakič seznanil uporabnike na primeren način, kamor šteje zlasti obveščanje prek spletne trgovine www.kozmetika-martur.si.
Spremembe politike zasebnosti
Lipa – Invest podjetje za investicije in trgovino, M. Sobota d.o.o. si pridržuje pravico občasno posodobiti Politiko zasebnosti skladno s spremembami storitev, na podlagi povratnih informacij uporabnikov in zaradi sprememb predpisov. Ob spremembi se na koncu Politike zasebnosti navede tudi datum zadnje posodobitve. Ponudnik priporoča, da uporabniki redno pregledujejo to politiko, in si tako zagotovijo informacije o tem, kako Lipa – Invest podjetje za investicije in trgovino, M. Sobota d.o.o., varuje njihovo zasebnost.
Dodatne informacije
Za dodatne informacije v zvezi z obdelavami osebnih podatkov in predlogi za izboljšave nas lahko kontaktirate na elektronski naslov info@kozmetika-martur.si, nas pokličete po telefonu na številko 051 202 851 ali nas obiščete v podjetju Lipa – Invest podjetje za investicije in trgovino, M. Sobota d.o.o., Ulica Staneta Rozmana 16, 9000 Murska Sobota.
Ta Politika zasebnosti se uporablja do preklica oz. do morebitne spremembe.
Želimo vam prijetno nakupovanje v spletni trgovini www.kozmetika-martur.si.
Murska Sobota, 12. 10. 2021